Monday, October 5, 2009

Angkara Mr.Politik??




Kalau dulu,jiran2 mesra bertegur sapa..tapi kini masing2 macam dah tak kenal muka..kalau dulu saudara mara rancak bergurau..tapi kini dah macam saling pulau memulau..semua ini angkara siapa?? Siapakah agak2nye yg perlu di salahkan?? Semestinya engkau wahai Mr.Politik!!.. sebenarnya politik mmg ada dalam Islam..dan bukan lah mr.politik yg bersalah dalam hal ini(kesian dierr..) tapi mereka2 yg menyalahgunakan 'politik' ni patut dihumban ke dalam loji rawatan indah water..rasakan kau..kerana politik,jiran2,sdara mara,dah xerat macam dlu..Pas?? Keadilan?? BN?? yg mane di pihak yg benar?? sape boleh bg jwpn yg tepat sila angkat tgn!!! sebab saya sendiri pun xtau dimana kebenarannya..bukan ingin beralih pandangan..hatiku tetap pada Islam..tetap pada mereka yg memperjuangkn Islam..tapi saya keliru..kalau Pas betul,kenapa ada sesetengh pemimpin mereka menyalahgunakn zakat? Yg layak dpt tapi xdapat..sedangkn mereka sendiri sure dapat..tiap2 malam rancak mengutuk pihak lawan...menteri ni..menteri tu lah..adun ini..lantak korg lah nak kutuk pun..tapi jgnlah duk mngutuk dalam surau..islam pun tak ajar benda2 camtu..ada ke Rasulullah mngutuk org2 kafir dalam masjid dulu?? kalau ada sila tunjuk kalau berani.. n Umno..kalau korg baik sgt kenapa ada pemimpin korg yg diskriminasi tahap gila2..sampai yg miskin pun langsung tak dapat bntuan..sebab apa?sebab dia solat kat surau Pas..what a stupid answer.. korg ni pemimpin untuk orang2 BN je ke?? kalau betul,pegilah buat negara sendiri..negara BN..untuk orang BN sahaja..





Bila difikirkan balik,susah nak nyatakan siapa pihak yg benar dalam situasi ni..nak kata BN jahat? ada jgk pmimpin BN yg tolong org PAS yg miskin secara senyap2..saya respect pemimpin mcm ni..


So,tepuk dada tanya Iman..tanyalah diri sendiri..yg mana kita nak..agama or duit or pangkat or wanita or bla3.. tak semestinya semua org pas tu baik dan begitu juga dengan BN dan yg lain2..


apa yg betul kita laksanakan dan apa yg salah kita tinggalkan.. kalau kita berada dalam pihak lawan sekali pun,kita tetap pastikan diri kita dijalan yg betul.. jgn smpai kerana politik,putus silaturrahim.. Ingatlah,bukan umat Muhammad bg mereka2 yg memutuskan silaturrahim..

3 comments:

Anonymous said...

hbis tue nak undi sapa?nex year dah 21 kan.hee

munadhia said...

salam. satu prkara yg sgt pnting. plu faham...it's not about who's gud or bad. tapi, lhatlah pd dasar pjuangan msg2.

wallhu'alam.wassalam

hairi shazwan said...

betul tu..tgk lah pd dasar perjuangan means tgklah pd pemimpin..tp dasar perjuangan x semestinya kita akan ikut pmimpin.. apa2 pun bergantung pd diri kita sendiri.. tapi hakikatnya skrg,mmg sikit sgt org inginkan pd Islam..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

http//hairishazwan.com©

Officially Designed by Hairi Shazwan
Launched on 14th May 2011

  © BLOG DESIGN Inspiration by YiE@Art Effects StuDiOs 2011

Back to TOP