Sunday, January 10, 2010

100 things I really hate about you..

1.Aku pi surau nak dgr ceramah agama,last2 dia bg ceramah politik..yg tu salah,yg ni salah..menteri tu xbetul..jahat..makan rasuah lah.. %$#@#%.. Yg bg ceramah plak tuh Incik Ustaz berjnggut,. org da azan pn xgheti2 nak brnti.. ish3..ltak jwatn je ustaz.pi bertanding pilihan raye nuh..kita lihat sapa yg menang...woha!!


2.Aku selalu confius,org duk azan kena kna syp kn?hormat..respect..tp await tiap kali aku azan,ustaz2 ni xpaham2 nak syp..siap bergelak ketawa,bergurau senda.nak jgk aku pusing..oiiii3..azan2!! pastu smbung balik azan..tp malangnye xbleh..hehe..nnti kontroversi satu kmpung..:D tp cmtu lah..

3.(t.i.g.a..tiga..pndai2..) Bile brcakap bab politik mengalahkn mngalahkn PM,punyela smgt.. nak bina negara Islam..bgus2..aku sokng!! smpai bersembur air liur..nasib baik aku duk jauh..tp bile ajak g masjid,solat..."eh2..xpelah nak..pakcik uzur ari nih..hehe" mak aihhh..terus tukar jantina..hebat btol..aku gak yg konfius...

4.Bile brckp bab agama,fuuhhh..berapi2..nasib baik xtrbakar surau.. kipas main laju pom xrasa ape2..smgt mmbara-bara.. tp bile time jd imam jemaah,bc Al-Fatihah pn xbtul..jemaah x pun jaga..aku jd makin pelik.. spatutnya yg wajib di dahulukn ..bkankah solat itu tiang agama..kan3?
macam2...woha!!

5.(l.i.m.a) satu bnda yg aku nmpak jelas..bab kata Ustaz akhil hayyyy,terang lagi bersuluh..hoh.. ada mamat nih(golongn pmimpin kot),bile ckap bab agama smua btul..terus jd budak baik..cm shin chan..baik kah shin chan?? hehe(iklan) tp yg aku peliknya at da same time dia buat bnda yg bertentngn dgn apa yg dia ckp.. kejap kata xleh pegang tgn bkn muhrim..pastu elok2 je pg peluk pmpuan bkn muhrim..politik kah ini? konfius...mereka berkata atas dasar politik semata2.. so xpaham..tp aku tetap binci..

6.dan antara yg aku paling benci skali(woi3..xbaik bnci org) ialah segelintir individu mahupun ustaz yg mntafsirkn Al-Quran Kalamullah ikut kepentingn masing2.. Alkisah ada la sorang mamat ni,punye lah 'warak'..(alert skit dgn prktaan warak tuh..ada simbol..hehe) yg aku heran nye tntg mamat nih,bile ada masalah je terus dia xsmyg..bile ditanya,sdia dgn bngga mngluarkn ayat Alquran dan mentafsirkan nya dgn jurusnya yg tersendiri.. wah,,manyak cntik..ikut suke bini belah bapak tiri belah mak ko je ek..suka suki je nak tafsir.. dah salah tu salah je lah.. so x paham.. ade jgk org cmni..kopiah atas kepala 24 jam..adess..woha!!

7.Diskriminasi?(nothing to say..paham2 je lah..:D)

8.berpolitik smpai lupa anak bini..ish3.. kejap pegi perak..kejap kedah.. nak sokong pilihan raya la kununnye..tp anak bini kat umh kelaparan..beras sebijik pn xde.........o.k2...ade lah sebijik... tp xsmpai satu cupak pun... spttnye tnggungjwb sbg ktua kuarga tu didahulukn.. tp skrg da lain.. politik2..



Berbalik kpd isu yg sdg hangat skrg,bukan Anugerah juara lagu,dan bukan juga Final Idola Kecil...tp isu pengunaan Kalimah Allah oleh org bukan Islam..Apa pndpt korg?pndpt aku senang je..:D

Aku nak tanya dua soalan sahaja...

SETUJU TAK JIKA NAMA ALLAH DI UKIR PADA SALIB?

Soalan dua:
SETUJU TAK JIKA NAMA ALLAH DITULIS PADA KERETA ATAU GEREJA ORANG KAFIR DENGAN TULISAN; ALLAH BAPA KEPADA JESUS?

Maka bila aku tanya balik soalan ni kepada orang islam yang setuju, mereka tak setuju pulak, kata mereka, kita bagi guna dalam gereja sahaja...

Kawan, orang ‘kapir’ ni sama jugak macam penagih dadah, jika mereka melilau sekeliling rumah kita cari besi, dan kita biarkan sahaja, lama lama mereka akan masuk cari besi bawah rumah, (pun kita biarkan)dan satu hari jika tuan rumah takde, terus jer mereka lompat masuk dalam rumah... habis semua harta korang kena kebas..

Jadi dari awal lagi, jangan bagi ‘orang “kafir” cari besi’ sekitar rumah korang..,


Ada faham?Sp,tepuk dada tanya iman..Ni semua ujian dari Allah S.W.T je.. mcm mana kita nak pertahan kn Islam tu sndiri kalau bnda ni kita xbleh nak defend..dunia da nak kiamat........................

5 comments:

Che Adlia said...
This comment has been removed by the author.
Che Adlia said...
This comment has been removed by the author.
Ain Izzaty said...

tapi bab orang Islam bakar gereja mmg ak dop setuju !!

Hairi Shazwan© hairi.shazwan@student.iium.edu.my said...

che:sabo dh ni che..xmboh ah bakar gereja nih..xbaik..hehe..=)

ain:sabo2=) aku pom dop stuju..jdlah moslem yg berilmu..

zetty said...

sokong2!=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

http//hairishazwan.com©

Officially Designed by Hairi Shazwan
Launched on 14th May 2011

  © BLOG DESIGN Inspiration by YiE@Art Effects StuDiOs 2011

Back to TOP