Saturday, December 5, 2009

I'm back..=)

Salamun'alaik..=) kaifahalukum akhi wa ukhti?bittayfiq wal afiat alaikum.. moga2 sihat sume..musim2 banjir ni.. xkan xtgk kat tb kot..ade je yg mati lemas.. betapa mudahnyer Allah nak tarik nyawa kita.. sebab segala2nya milik Dia..drpd Dia kita dtg dan kpd Dia kita pergi.. sedaq x sedaq dah sbulan sy xupdate blog nih..bz punyer psl.. dgn exam lg..nak cipta lagu tuk grup nasyid lg.. skrg ni kui 8 stgh..2 jam agi sy dah kena nek bus..balik uia bg meneruskan perjuangn untuk semester 2.. moga2 semuanya akn dipermudahkan oleh Allah S.W.T.. result tuk sem 1 xbegitu memberansangkn..biler muhasabah diri balik,sy sedar byk dgt gangguan yg buat sy xleh fokus kat exam dlu.. dgn kisah silam nye..dgn masalh yg byk..scholar dpt lmbt..so,buku2 pun beli 2ari be4 final exam..ade ke patut?? tp tu sume salah diri sendiri jugak.. tp skrg sy dtg dgn azam baru.. nak naikkan balik pointer.. biler bgtau kat mak,mak kata.."xpelah eri..dari dulu lagi eri duk atas sokmo..ada masa kita jatuh jugak..eri xpnah rasa jatuh..skrg ni rasa dh la skali.." sejuk ati aku dgr..she's my sweetheart..my loyal supporter..I love you mum..=) mmg btul kata mak..sy xpernah kecewakan dia bab2 studi nih.. apa lagi..hurmm..banjir?? hehe..op course mesti dikongsi..kali pertama air sampai kat tangga umah saya taun ni..waa... tapi xkan masuk dalam rumah..sebab tanah umah saya tinggi sikit dari org lain..tapi xla setinggi gunung kinabalu..apatah lagi gunung everest,,bukit antarabangsa pun bukan.. :D nak tgk gmbr??hehe..sy ada snap beberapa keping..tp sy upload skeping je..soli tenet lmbt..tenet demam kot musim2 banjir nih..hebat x?? dah macam laut china selatan dah kn? hehe..kat dalam tu ada ular tau.. 2taun lepas saya memancing kat ctu..tetiba binatang tidak berkaki itu tersgkut kat mata kail saya..sy ingtkn ikan..dgn penuh smgt sy mengangkatnya..dan..sy pun rebah..pengsan..terkezut tgk ular...tktt maaa.. xnak byg lah.. hehe.. cuti ni,ujan xbrnti2......?? o.k2..sy tipu..ada la brnti 5,10 minit.. tp assume xbrnti2 la ye..haq3.. sy berkurung dalam umah 25 jam.. menatap kaca tb menonton cite nenek kebaya.. tp agak kecewa sebabb episod terakhir xsempat tgk..sbb dah ada kat uia..adeh.. nak je letak tb dalm beg pakaian tuh..:D selain itu,(dah macam karangan bm nih..siap ngn penanda wacana..haha) sy spent cuti ngn main ngn anak2 saya..jgn salah faham.sy masih belum berkahwin..tp kucing sy sudah berkahwin.. berkahwin dgn sape sy xtau..yg pasti anak dia tu anak luar nikah.. :D haha... yg lucunya,waktu sy smpai kat umah dlu mase balik cuti,sy pi dapur..mentekedarah..tetiba sesuatu berbunyi.."miaowwww".. dgn spontan sy menjerit..makkk!!! kucing!!! mcm xpenah jumpa kucing..hehe..bukan2.. kucing yg mengiaww tu kucing yg sy tinggal dlu mase nak pi uia..balik2 tgk dah besar rupenye 4 ekor tuh.. dengn comelnye...eiiiiiiiiI!!!!! sy pun terus menerkam ke arah mereka..tp agak liar..sebab xbiasa lagi ngn sy..tp slps smnggu,terus rapat ngn sy..pantang tgk sy duk bersila,mesti diorg ni dgn muka x berslah naik ats riba sy..wah2..banyk cntik muka korg.. but..I like!! =) coz diorg mnjer..n also becoz I am CAT-ADDICT!! xtahan ah tgk kucing comey2 nih..=)

ni dier gmbar diorg...
yg putih tu namanya si putih(layn je duk ats adik2 ko ek..)..yg kepala belah kiri tu,namanya sibongsu.. yg ngah pandang camera namenye sicomey coz paling comey..comey ke? perasan ah ko!! dah r elok je posing..haha.. yg sekor agi(yg kena tindih tu) namanya sibisu..jgn tanya kenapa sy bg nama dia sibisu..nanti sy gelak xhenti2..hahaha but they all so cute..=) dan sgt rapat 4 ekor tuh..moga anda semua kekal dirumah yer..jg perangai tau,kalu x,konpem kena buang ngn mak..haha..daaaa

7 comments:

NOOR FATIN said...

erii.
lama eri xtulis blog kan..hehe..
oh dah nak blik uia ek? rasa sekejap je kan cuti..


xpe eri..sem depan usaha lagi..jgn isau k..=)

oo.tu la..nmpk cm laut je..hihi..

er..comelnye kucing tu!! bg kat fatin bley? nak wat anak angkat la..ekekekkee.

takecare dear

lia said...

waa..same la kiter..sy pon ske kucing.. hope dpt kenal awk lbey dekat lg..=)

Hairi Shazwan© hairi.shazwan@student.iium.edu.my said...

wah..fatin..hehe..tq for supporting..=) bleh je kalo nak amek anak angkat..bak alamat..esok sy suh mak pos..hak3.. take care too..

ops..cik lia..long time no see eh.. nak knal lbey dkat mai r uia..haha

Anonymous said...

awak ni rmai peminat ek

Hairi Shazwan© hairi.shazwan@student.iium.edu.my said...

peminat?? pemenat ada r..haha

NOOR FATIN said...

yaaa...ery mmg ramai pminat..hihi

Ain Izzaty said...

ehem2.. ramainya "pemenat" :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

http//hairishazwan.com©

Officially Designed by Hairi Shazwan
Launched on 14th May 2011

  © BLOG DESIGN Inspiration by YiE@Art Effects StuDiOs 2011

Back to TOP